27. dubna 2016

Criminal - a criminally bad movie [3/10 A.S.]

1. Criminal is one pretty awful movie. What else do you need to know? Originally the lead role was supposed to go to Nicolas Cage. Who turned it down. Do I really need to say more? How bad does a movie have to be for Cage to turn it down? Well bad enough to beat his last five awful movies, apparently. And it is.

2. The story goes something like this: an elite CIA operative who suffers fatal injury during his pursuit of an anarchistic terrorist who is -(wait for it) threatening the world peace - has his mind transferred into the brain of the world’s most dangerous and psychopathic criminal. Enter Kevin Costner, doing his best impression of Michal Richards on steroids. Why does the CIA need the memories of the agent in the psycho's brain? Because apparently that’s the only way to extract the mightily important information about the whereabouts of a sought-after hacker and a wormhole program that allows for bypassing "any and all" safeguards around the use of any nuclear weapons (wait for it again) in the world. Gee. Why aim so low? 

3. As the inconsistent and shallow "story" unravels, you may wonder: how come a talented director + talented cast doesn’t equal a good or at least enjoyable movie?  You may stuff your face with more popcorn or make out with the pretty girl next to you, but it still won't make the Criminal experience much better, I am afraid. Unless the girl next to you is really hot and willing to do some filthy stuff. In which case why waste the time you have together on watching Kevin Costner struggle as the uninterestingly portrayed and criminally insane Jericho Stewart? Beats me.

Hello, My Name Is Doris - pojďte pane, budeme si hrát [5/10 A.S.]

 1. Film Hello, My Name Is Doris je děsně divnej. Jakože jestli se Fukovi zdála druhá Sněhurka dbl WTF, tak Hello, My Name Is Doris musí bejt v úplně jiný galaxii všech možných podivností.

2. Proč? Protože snímek o cca 70tileté paní, co je A) hoarder, B) stydlivý infantilní nesoudný neurotik, C) pravděpodobně eště panna, D) žijící ve skladišti, kterému říká dům po své zemřelé matce, o kterou se vetšinu svého života starala a díky níž neměla čas na vlastní život, E) člověk co se chová a obléká extrémně kýčově a F) divná osoba se "social skills" a obecně s komunikačníma schopnostma  zhruba na úrovni průměrného tepláka ve slabší chvilce, nás nutí dívat se přes hodinu na to, jak tahle ženská balí o cca 40 let mladšího krasavce, co je její nový kolega v práci. A je to bolestivé.

3. Nejenže to je bolestivé (a né tím dobrým způsobem), trapné a skutečně místy až oči zavírající, ono to je eště hrozně sexistické. Protože Doris svého kolegu zcela otevřeně sexuálně obtěžuje (například ho lží donutí aby byl skloněný mezi jejíma nohama, zatímco ona u toho vydává značně perverzní zvuky, simulující - asi - přicházející orgasmus sedmdesátileté stařenky), a pak ho začně naprosto na férovku stalkovat (založí si falešnej účet na facebooku, zjistí si kam rád chodí a tam se začne nenápadně objevovat atd), a jako vrchol všeho spoiler: mu zničí jeho vztah.  

25. dubna 2016

Elvis & Nixon - Love Me Tender, Mr. President [7.7/10 A.S.]

1. Na film Elvis & Nixon mě navnadil v traileru primárně Michael Shannon, který mi pořád trochu straší v hlavě od Midnight Special a jehož herecký projev mě snad eště nikdy nezklamal.

2. Elvise samotného nijak zvláště neoblibuju. Teda jeho hudbu si občas pustím, to jo, ale jako osoba mě Elvis nejvíc zaujal tím, že ho tak miloval Clarence v mém oblíbeném filmu True Romance (kdo neviděl, ať tam běží).

3. Film Elvis & Nixon zpracovává skutečný moment z historie, kdy se Elvis Presley o Vánocích v roce 1970, na vrcholu své slávy, po vele-úspěšném comebacku, a ještě před začátkem svého konečného úpadku rozhodl, že by rád nějak víc pomáhal Americe. Zejména v boji proti drogám a levičákům. A za tímto účelem by se chtěl setkat s prezidentem Nixonem, aby ho se svým bizarně geniálním plánem mohl seznámit a nabídnout mu své služby jako tzv "federal agent at large". Kterým můžete být i vy. Kdybyste teda byli Američani. A byli v kondici. A nefetovali. Takže vlastně nemůžete. Ale Elvisovi se za Nixonem skutečně dostat podařilo a je z toho nejen pěkné foto ale i inspirace hned na několik filmů. A pozor tenhle nový snímek natočila žena, Liza Johnson. Co předtím už vyplodila docela zajímavý film, a taky s Michaelem Shannonem. Return. Že by ženy nakonec přecijen uměly psát a režírovat něco snesitelného??

The Jungle Book - pro mě a jiné křehké děti nevhodné [8/10 A.S.]


1. Na rovinu říkám,  že přes název tohoto článku považuji Jungle Book za pěkný film.  Který je nádherný na pohled a výtvarné zpracování a použité technologie v něm sou ohromující, stejně jako herecký výkon v hlavní (dětské) roli.

2. Jenže, taky je to, aspoň z mého pohledu, šíleně emotivní drasťák a thriller s vyloženě hororovejma momentama. Aby ne, když jednu z klíčových scén režísér Jon Favreau dělal podle fimu Apocalypse Now a tohoto super monologu.

3. Takže, je tento film vhodný i pro vás? Záleží na tom, jestli ste četli předlohu od Kiplinga, a/nebo viděli Disneyovku z roku 1967 a ke kterému z těch děl máte blíž. 

4. Pro mě byla přednější kniha, která na mne (zřejmě čtení v příliš brzkém věku?) zanechala traumatu-podobné stopy, které by možná dokázala zahladit nějaká dlouhodobá terapie, ale vzhledem k tomu že na terapii mám "důležitější" věci na práci, než řešit proč mi rodiče dávali číst knihy od H.A. Andersena, Kiplinga, nebo Oscara Wilda ve věku, kdy by mi asi spíš patřily do rukou pohádky o Kocouru Modroočkovi, tak se na to eště nedostalo. A fakt že Kniha Džunglí nebyla v mém podvědomí dostatečně zpracovaná vyšel najevo až v kině.

22. dubna 2016

The Huntsman - Winter's War - po Sněhurce ani stopa [2/10 A.S.]

v tý tag line chybí "during" a "after". Just sayin....
1. The Huntsman - Winter's War je strašnej film. Prakticky se nedá dokoukat. A kdyby můj doprovod v kině nezajímalo, jestli Thor a Murph budou nebo nebudou nakonec pořádně šukat, tak odejdu nejpozději ve 30té minutě filmu, kdy mi přišlo že i běhání po schodech nahoru a dolů by bylo zábavnější, než tam další hodinu dvacet sedět.

2. "Zajímavej" je film snad jen tím že po 300: Rise of an Empire  je to (asi) jedinej film co je zároveň prequel a sequel. Ale je podstatně horší, a to už 300RoE bylo dost nepovedený. Ale tohle se fakt odehárává nejprve před Sněhurkou, potom podivným střihem po Sněhurce, a  pak eště při Sněhurce. Přitom Sněhurka sama tam vůbec nefiguruje, a to ačkoliv se vo ní často mluví a v jedničce bylo její ženctví probuzeno polibkem právě od Lovce? Který na Sněhurku teď peče a zajímá se jen o svou zombie manželku? Která je děsná kráva? A kerá neukáže ani jednu kozu, ačkoliv má dvě a prý pěkné?  Curiouser and curiouser!

21. dubna 2016

Louder Than Bombs - Joachim Trier rozdrásá i pohladí [8/10 A.S.]


1. Louder Than Bombs je jeden z těch filmů, u kterých vám je smutno, možná místy i vyloženě ouvej, ale přesto se chcete dívat dál.

2. První anglicky mluvený celovečerní film norského režiséra Joachima Triera (Lars Von Trier je jeho vzdálený příbuzný), a jeho třetí film po Oslu a Reprise. Kdo ty filmy viděl, ví že Trier se fakticky specializuje na depky, takže ho obsah Louder Than Bombs asi nepřekvapí.

3. O co tedy de? Ovdovělý otec dvou synů stojí před rozhodnutím, zda svému mladšímu synovi předtím, než o tom vyjde v novinách článek, sdělit, že jeho matka, známá fotografka, která zemřela na následky autonehody před několika lety, ve skutečnosti nebyla obětí nehody, ale spáchala sebevraždu.

4. Teenage syn Conrad je ale značně nekomunikativní, a navíc eště tou smrtí matky řádně emočně pocuchaný, takže se hledá vhodný moment, pokud vůbec má takový nastat, a povolává se na pomoc starší bratr Jonah (Jesse Eisenberg), který už o tom, jak matka zemřela, několik let ví, a spolu s tátou (Gabriel Byrne) vymýšlejí, jak na Conráda. Přestat mu lhát, nebo ne?

20. dubna 2016

Demolition - od Dallas Buyer's Club k ruinám [5.8 A.S.]

1. Demolition je hezky natočený a velmi působivě zahraný snímek. Bohužel s tak špatně poslepovaným scénářem plným vzájemně neslučitelných prvků (a tím nemyslím komedii a drama), že ve výsledku je hrozně těžké filmu za A) věřit, a za B) nezazlívat, že v něm člověk vidí odlesky jiných, (lepších) filmů, jen chabě napojené na nějaký demoliční vehikl, který je sám o sobě neunese. Plus k hlavnímu hrdinovi nejde cítit ani sympatie ani obdiv ani posvátnou bázeň, nebo něco jiného, co by člověka zajímalo natolik, aby myšlenkama nezabíhal ke kariéře Jaka Gyllenhaala a nepřemýšlel o tom, kdy se kolouškovi zase poštěstí bejt v něčem fakt dobrým. Tedy v něčem jiném, než ve filmu o tom jak narcistickej agresivní zbohatlík, co mu nečekaně umře žena, řeší náhlou změnu své životní situace.

2. Film natočil Jean-Marc Vallee, Kanaďan co předtím natočil třeba oskarové Dallas Buyer's Club, nebo Wild. Scénář napsal prakticky debutant Bryan Sipe a možná v tom je ten problém. Sice to má hezký dialogy, řekněme, ale ta ústřední myšlenka a jak se film vůbec dostane k tomu, že se střetnou jeho hlavní protagonisté (Davis a Karen) je tak stupidní a těžko uvěřitelné a teatrální, že to vlastně dopředu celý zabije. Posuďte sami.

3. Mladý investiční bankéř Davis (Jake) utrpí během prvních pěti minut filmu (odhaleno i v traileru) ztrátu manželky. V nemocnici si na uklidnění chce koupit bonbóny M&Ms, ale mašina mu je nevydá. Davis se naštve a rozhodne se firmě co automaty na dobrůtky vyrábí poslat stížnost. Doteraz v pořádku.  Při psaní stížnosti se Davis ovšem rozhodne do dopisu popsat celý svůj život, včetně rozklíčovávání intimních pocitů ohledně manželky a manželství. 

4. Proč? Protože nám tím chce scénárista a režisér asi ukázat jaký je Davis psychopat, nebo v jakém rozkladu je jeho duše po smrti manželky? Ale ono ne. Ono to bylo čistě proto, aby se vytvořila záminka, proč se mají dvě hlavní postavy setkat a bylo to jako něčím originální. Davis totiž není takový psychopat ani v takovém rozkladu, je akorát sebestředný a možná na nějaké úrovni otřesený, ale není dostatečně zajímavý, na to, aby věrohodně podal svojí motivaci, proč ten dopis psal způsobem, kterým ho psal. Působí to akorát děsně křečovitě.