18. dubna 2016

Spotlight - vykouření Vatikánu ante portas [8/10 A.S.]

1. Spotlight je film ke kterému mám špatné asociace. Ne kvůli tomu, že by mě v dětství znásilnil kněz (s kněžíma mám trochu jiné zkušenosti), ale kvůli tomu, že mě 29. 2. 2016 Akademie zvolením Spotlightu za nejlepší film roku 2015 bodla nejen do srdce, ale hlavně do mé tipovací tabulky. Několik měsíců tedy trvalo, než odeznělo to naštvání na fakt, že Spotlight dostalo best picture ne protože by nutně bylo "the best", ale protože mělo větší a kvalitní soubor "hlavních" herců, a herecká odnož akademie je ta nejpočetnější a chtěla odměnit svoje vlastní lidi. A pouze v téhle kategorii to díky jinému způsobu počítání hlasů je možné výrazněji ovlivnit. 

2. Teď již ná mé straně opadly emoce. A uklidnilo se ego, které 1.3. kdy recenze měla vyjít původně uraženě hlasovalo za sražení hodnocení nejméně o jednoho A.S. Takže můžu říct, že film je velmi dobrý. Ale není ani tak zajímavý primární tématikou (podíl katolické církve na provozování a zakrývání pedofilních aktivit svých členů), ale tím sekundárním tématickým elementem, který divákovi servíruje a tím je: jak pečlivě a odpovědně se dřív dělala pravá novinařina.

17. dubna 2016

Hardcore Henry - působivý ruský death jam [7/10 A.S.]

1. Ohodnotit Hardcore Henry je pro mě těžké, protože objektivně to není nijak skvělý film, Henry není dostatečně zajímavá postava, scénář má míň obsahu a vývoje než průměrný večerníček a hraní v něm není ohromující. Ale přesto to pro mě byla velmi zábávná hodina a půl, a je tam dost věcí, které se dají obdivovat, nebo aspoň oblibovat. A skrze tu míru zábavnosti to nakonec i čísluju. Z filmu se mi totiž nejenže nechtělo odejít, ale eště mě párkrát rozesmál.

2. Nejlepší na filmu sou ale stunts. Minimum CGI*, maximum practical effects. Pracovala tam natolik šikovná posádka kaskadérů, že přes veškerou akci byl nejhorším incidentem kus uštíplého zubu. Což je neuveřitelný úspěch. Na film, ve kterém se skáče z motorek do náklaďáků, ze střech a pater budov dolů,  vrhají se šipky po hlavě ze schodů, a boj zblízka zahrnuje například vraždu stěračem, nebo útok hozením nahé ženy na protivníka. K tomu přičtěte spoustu výbuchů, plamenometů, granátů, střelných zbraní, zničenejch aut, rukou drcenejch koulí, střepů zabodávajících se do tepen či lebek (podle mě nejčastější způsob smrti v tomhle filmu), a podobné lahůdky, a je fakt s podivem, že se to celé obešlo bez nějakého většího zranění. Divit se tomu budete nejvíc, až uvidíte dobře udělanej a velmi realisticky vypadající držkopád na eskalátorech, a řeknete si "tyvole best stunt work ever, jaktože se nezabila?". Ale vězte, že zrovna TO nebyl stunt, ale nehoda, při které tu brutální tlamu hodila normální komparsistka nechtěně. Budiž jí sláva za to jak efektně spadla, i za to, že poté co jí posbírali její první věta byla "natočili ste to?".

15. dubna 2016

Eye In The Sky - Colin Firth posílá dobrůtku [9,1/10 A.S.]

1. Eye In The Sky chci vidět eště jednou. Nejen protože mám v oblibě filmy co sou převážně konverzačky a převážně (tady vlastně úplně) v real time, ale protože mě zajímá, jestli ta atmosféra a napětí bude i napodruhé na stejné úrovni. Tak moc to bylo dobrý.

2. Film je o ROE (rules of engagement), konkrétně zde o tom, jak se dělá rozhodnutí, jestli přes dron, ovládaný podivně oteklým a oholeným Aaronem Paulem, pod vedením Britů v čele se stále sexy Helen Mirren, použít hellfire na teroristy někde v Africe, nebo ne. S veškerou svou pověstnou urputností vás nabádám, abyste se nedívali na trailer, ani si o ději filmu nezjišťovali víc a prostě se na to jen koukli.  Nejde o žádný nečekaný zvraty nebo překvapení, ale čistě o to, že ten příbeh je tak krásně vyprávěnej, tak nádherně se před váma rozbaluje, že by byla fakt škoda z toho pěkně zabalenéhé dárku pod stromečkem ten obal brutálně servat, neřku-li dopředu vědět, co je uvnitř. Ne, líp by mohlo fungovat přirovnání k dobrému striptýzu. Kdy dívka (nebo kluk, případně obojetný trpaslík, jak je ctěná libost) pomalu odkládá jednotlivé kousky oděvu, a je krásné to celé sledovat a dát jí ten prostor dělat si to pomalu po svém a překvapovat a napínat vás.  Místo toho, aby jí člověk dostal už předsvlečenou. Jo, to tělo bude furt stejně pěkný, ale proč se připravit o tu vizuální pastvu a příjemné očekávání a pnutí z toho, jak se pomalu svléká? Ok, zpět k filmu. (mental note to self: nepsat recenze pozdě večer).

14. dubna 2016

Miracles from Heaven - "lahůdka" z nebíčka [0.9/10 A.S.]

1. Na Miracles from Heaven, od žencký co zprznila 33 (další film na základě skutečného příběhu, i když ten byl i se skutečným potenciálem) nikdo z vás určitě nepůjde, ani ho nebude shánět na nosičích, natož aby si ho kupoval, objednával nebo jinak dobrovolně pořídil.  Takže si jednou dovolím parádně zaspoilovat. I když on to už dost slušně za mě udělal ten samotnej trailer, ve kterém bylo skutečně vše, vo čem film byl. Držte si klobouky, ten film obsahuje:

2. Haranta, který celej film dost rafinovaně a na několik způsobů umírá, ale nakonec neumře. A je to škoda.

3. Scénu, ve které se vyskytuje jediný opravdu nebílý člen filmu, ale která posunula boj afro-američanů za rovnoprávnost o dobrejch 40 let zpět. 

4. Přes veškerou snahu tohoto obzvláště brutálního soap-opera pokusu na divákovi o prokázání opaku, film šikovně potvrdí zjištění, že: Bůh není. Protože pokud by byl, určitě by znemožnil dokončení takové lacině působící a upachtěné hrůzy, v jakou se  příběh proměnil pod vedením Patricie Riggen a spol.

5. Jennifer Garner, která umí hrát hůř než (ona i Ben Affleck) v Daredevilovi a i tak tam hraje skoro nejlíp z celého toho ochotnického ánsámblu. Teda až po Zodiacovi.

12. dubna 2016

Midnight Special - speciální zážitek ve vašem kině [8.3/10 A.S.]

1. Midnigh Special mě v kině překvapil. Hned několikrát. Nemám totiž moc v lásce filmy, které diváka mučí tím, že mu hned nazačátku představí nějaký ohromně zajímavý problém nebo téma (zde chlapec co má nevíme proč a nevíme jaké paranormální schopnosti), a pak přes půlku filmu nedá odpověď nejen na to proč, ale ani na to jaké. Natož proč po něm všichni dou. Pfff.

2. Taky mě mělo varovat, že Midnight Special natočil Jeff Nichols (neplést s Mikem Nicholsem, budiž mu země filmového nebe lehká), který má na kontě depku jako Mud a ani jeho ostatní, byť kvalitní a zajímavé filmy nejsou nijak pozitivně laděné a vyžívají se v v depresivní atmosféře a pomalých záběrech. Ale přesto si u mě Midnight Special vydobyl oblibu a potěšení.

Zlo nikdy nespí (Before I Wake) - 4/10

Zlo nikdy nespí je velice zapomenutelný horor s tím roztomilým chlapečkem z The Room a Kate Bosworth s podivně vyhlazeným obličejem (nebo se to zdá jenom mně?).

11. dubna 2016

My Big Fat Greek Wedding 2 - vaše noční můra [1/10 A.S.]

1. Tak příšernej film jako My Big Fat Greek Wedding 2 už dlouho v kinech neběžel. Zlatej sequel k Zoolanderovi nebo k Bony a Klid.

2. Režisér Kirk Jones má na kontě  dva slušný filmy: Walking Ned Devine a  Nanny McPhee, jeden průměr Everybody is Fine a pak už jen dvě hrůzy, z nichž MBFGW2 je ta horší.

3. Pokračování příběhu o Toule Portokalos a její příšerně invazivní nevtipné rodině řeckých přistěhovalců do USA je ve všech ohledech horší, než první díl. Který sice taky nebyl žádný zázrak, ale dalo se na něj aspoň dokoukat.

8. dubna 2016

The 5th Wave - zbytečná blbost pro nikoho [3/10 A.S.]

1. Apokalyptické filmy, sci-fi filmy a obecně survival tématikou nabité filmy se mi moc líbí. Ve snímku The 5th Wave je několik  slušných herců. Minimálně Liev Schreiber, Maria Bello (coby "Reznik" - ano v knize je to chlap), nebo Ron Livingston a koneckonců i Chloe Grace Moretz). A hlavně, režíroval to J Blakeson, ten samý člověk co udělal pěkné Disappearce of Alice Creed. Na film se tedy dalo s rozumným a podloženým očekáváním (nenáročného diváka jako sem já) aspoň trochu těšit.

2. Ale ona to byla děsná sračka. I v rámci cílovky na YA (Young Adults). Děj v kostce: normální den v USA přetne jakási podivná katastrofa která se zdá být velkého rozsahu. V zápětí se stane další, a pak další, pak se ztratí medvídek, a přijde se na to, že za tou katastrofou (ztráta medvídka) sou emzáci, kteří postupně v jakýchsi vlnách ala egyptské rány vybijou drtivou většinu lidstva, než zbudou jen naši protagonisté. Aby mohli po zbytek filmu dokazovat, že skutečně přežili pouhou náhodou, neboť sou úplně tupí.

bacha, ve zprávách říkají něco o našem medvídkovi!

5. dubna 2016

Stuart: A Life Backwards (2007) - 6/10 (Vezmete si ho domů?)

Nedávno jsme vedli diskuzi o dobrých rolích Toma Hardyho a panoval názor, že měl větší štěstí na herecké výkony v rodné Anglii. Namátkově jsme jmenovali snímek Locke, já přihodil TV minisérii The Take a neznámý teplák mě obeznámil s existencí tohoto TV filmu. Synopse: Tom Hardy jako vyfetovaný bezdomovec, o kterém chce Benedikt Cumberbatch napsat knihu vyprávěnou pozpátku, v produkci HBO, oba pánové před hvězdnou érou? Neváhal jsem a různé nosiče zasvištěly distribuční sítí. Jak to dopadlo, má se neznámý teplák skrývat v anonymitě před mým hněvem nebo se může objevit na veřejnosti bez strachu ze análního znásilnění vyhozeným vánočním stromkem ze Staromáku?
Waiting to rape unknown Mr. Sweatpants

4. dubna 2016

10 Cloverfield Lane - jízda za 7,9/10 [A.S.]

 1. Čím méně o filmu 10 Cloverfield Lane víte předtím, než na něj jdete do kina, tím lépe. Věřte mi. Producenti se rozhodli propagaci filmu udělat stejným nečekaným manévrem, jako u původního Cloverfield, z roku 2008. Výroba filmu proběhla prakticky v utajení a promo do kin a na internet naběhlo jen pár měsíců před uvedením snímku. A to přímo kobercovým marketingovým náletem, který byl odstartovaný teaserem před promítáním filmu 13 Hours: The Soldiers of Benghazi. Přesně si pamatuju své nadšení v kině, když mne to postihlo.

2. Jeden odstavec chci věnovat samotnému traileru. Čert vem to Cloverfieldovské téma/propojení  (které u mě původně vzbudilo ještě větší zvědavost), ale takhle krásně udělanej trailer se jen tak nevidí. (Hello konkurence pro Social Network) Ano, už starý Cloverfield má dobrej a oceňovanej trailer, ale 10 Cloverfield Lane v tomhle směru zabodoval ještě víc. Tim jak pěkně si hraje s atmosférou, hudbou, žánrem, i hlavní návnadou pro diváka. A to s minimem slov. Podívejte se na něj. A pak ještě několikrát. Pak můžete i na ten druhej, ale ten už není TAK dobrej a kdo chce jít do kina skutečně spoiler-free, ať ho přeskočí.