18. května 2016

Operace TeplákNaTepláka, aneb: synergie života a smrti

Každý den může být váš poslední. Není záhodno aby se o něm dozvěděli vaši nejbližší? Pro tento případ byla vytvořena a zaevidována operace TeplákNaTepláka. (tepláčice included). Spočívá v řízené aktivní synergické a excelentní kontrole změny stavu ze: živý na mrtvý, případně i zpět (nikdy nevíme kdo je vlastně všechno mezi náma žejo, je lepší bejt připravený na vše).

17. května 2016

The Darkness - děsivě neděsivá temnota [1/10 A.S.]

1. Jediné co je na The Darkness - novém hororu s Kevinem Baconem- opravdu strašidelné je to, že vůbec vzniknul.

2. Jak a proč někdo vytvořil tak neoriginální, neděsivý, urážlivý (a to mě přijde uřážlivý málo co) a trapný  snímek (původně nazvaný 6 Miranda Lane), s dvouma dobrejma hercema a poměrně slušným režisérem (Greg McLean, který udělal Rogue nebo Wolf Creek) je záhada.

3. U normálních hororů je často jedno, kdo je napsal, ale tohle bylo tak šablonovitý a tupě obehraný až možná okopírovaný (naprosto přesnej crossover mezi Poltergeist a Brady Bunch epizoda Tikki Caves), že mě to nedalo se nepodívat kdo to spáchal. A zase to byla skupina lidí. Shane Krause, Shayne Armstrong a režisér sám. Když se podíváte na filmografii těch scénáristů, tak je vidět, že jejich práce má značně sestupnou tendenci, a možná že za větší kvalitou scénáře k filmu Acolytes  bude ten třetí člověk, co to s nima psal.

4. Ve snímku o rodině, která po návratu z výletu do Grand Canoynu zjistí, že jim doma straší, hraje Radha MitchellKevin Bacon, dvě děti, a zcela zbytečně eště: Paul Reiser (Mad About You nebo Aliens) Matt Walsh a Jennifer Morrison. Která je ve filmu přesně jednu minutu, ve scéně co nemá žádný význam a je to velmi divný casting. Leda že by to mělo být jako callback na předchozí horor kde hráli s Kevinem Baconem?

16. května 2016

Money Monster - real time bez Sorkina nefunguje [4,5/10 A.S.]

1. Trailer k filmu Money Monster mě velmi příjemně naladil na nový film v režii Jodie Foster, s Georgem Clooneym, Julii Roberts a Jackem O'Connellem ('71) a Caitrionou Balfe v hlavních rolích. Ale film sám mě brutálně zklamal. Po 48 hodinách přemýšlení proč to byl takový provar, mi došlo, že největší problém byl scénář, a proto se v tomhle dlouhém a značně rozhorčeném článku zaměřím hlavně na něj.

2. Téma nového krimi-socio-thrilleru vypadalo svůdně: mladý a s něčím (asi systémem) nespokojený muž vnikne do televizního studia během přímého přenosu pořadu o investicích (Money Monster), a jeho moderátora (Lee Gates v podání Clooneyho) si vezme jako rukojmího, za účelem udržení živého vysílání, během kterého chce dostat odpovědi na své otázky. Ohledně své finanční investice, která nevyšla, ačkoliv ji Lee označil za tutovku.

3. Film se odehrává v tzv "real time". Což je hrozně atraktivní ale zároveň nebezpečnej filmovej atribut a solidně ho prodat umí jen málokdo. (Hello geniální Aarone Sorkine). Filmu Money Monster real time nesmírně ubližuje. Místo toho aby vytvářel napětí, vytváří nechtěnou komedii. Místo toho, aby poukázal na bezvýchodnost situace poukazuje na slepá místa. Je tam fakticky několik záběrů kde se nic neděje a to ani po audio ani po vizuální stránce.  A nevěřím tomu, že to mělo být umělecké,  nebo něco konkrétního sdělující, působí to prostě akorát špatně  napsané a sestříhané (a podivně zrežírované), a ta hluchá místa v real timu fakt intenzivně bolí.

13. května 2016

Master Of None - další skvělá show o ničem [9/10 A.S.]


1. Hned v úvodu musím pro neználky vysvětlit název článku. Ale vlastně ne, nebudu vás podceňovat, vždyť tohle čtou samí znalci. Tedy referenci na jiný seriál v tom nadpisu článku o sitcomu Master of None jistě sami poznají.

2. Master of None ale není úplně klasický sitcom. Atmosférou i zpracováním je podobný seriálou Louie, zvláště tím, že u něj nejde o to se průběžně smát, ale spíš se zaujetím a občasným úsměvem na rtech sledovat, co nám Azis Ansari servíruje.

3. Aziz Ansari je americký herec a stand-up komik (Dangerously Delicious), známý asi nejvíc ze seriálu Parks and Recreation. Tam hrál i s co-creatorem Master of None,  Alanem Yangem, který i pár epizod P&R napsal. Azis se mihnul i v Bobs Burger's, kde se potkal s H. Jonem Benjaminem, který má v Master of None taky pěknou roli. Akorát je těžké na něj nekoukat jako na Archera, protože ten hlas je prostě příliš unikátní. V Master of None mj. dále hraje Eric Wareheim, Noel Wells (snl) a v jedné epizodě i Claire Danes (nebrečí) a Noah Emmerich ve fakt povedenejch rolích.

11. května 2016

The Boss - Melissa nutně potřebuje lepšího režiséra [4/10 A.S.]


1. Melissa McCarthy je nadaná komička. Režiséři sice většinou těží (podobně jako u Rebel Wilson) primárně z faktu, že je tlustá, z čehož se dá náramně dobře dělat legrace, ale škoda že podstatně méně využívají toho, že umí bejt sama o sobě vtipná, bez ohledu na váhu. Důkazem je film Spy, nebo i její menší výstup v Bridesmaids, ale bohužel už ne ve filmu The Boss, kde hraje hlavní roli.

2. "Komedii" o tom, jak sirotek k bohatství přišel (skrzevá svou dravou a dominantní osobnost)  a pak o bohatství přišel (skrzevá svou nadutost a hloupost), aby pak k novému a ještě většímu bohatství přišel (skrzevá dementní Hollywoodský scénář) napsal a režíroval Melissin manžel Ben Falcone (jo ten air marshal z Bridesmaids). Kterému by se mělo zakázat svou ženu režírovat, protože už spáchal dost trapnou Tammy. Problém je, že Tammy i The Boss byly komerčně úspěšné filmy, takže asi se dočkáme dalších hrůz z rukou této dvojice.

3. Přitom by stačilo tak málo. Dát jí trochu lepší scénář a nějak víc ji režijně krotit. Což u The Boss byl největší nedostatek. Zatímco většina postav ve filmu si aspoň hrála na realistické osoby, Michelle Darnell (McCarthy) působí jako Melissina zlá karikatůra křížená s Paulou Deen.

9. května 2016

Sing Street - údajně pozitivní hudební film [7.7/10 A.S.]

1. Film Sing Street natočil John Carney, režisér, který mě nezaujal filmem Once, a pak znova filmem Begin Again, i když tím už méně, protože tam je vždy a všude skvělý Mark Ruffalo.

2. Sing Street je popsaný jako hudební komediální drama a mnoho recenzentů zašlo až tak daleko, že k němu přidalo výrazy jako "feel-good", "positive", "happy". Což moc nechápu. Nebo, přijde vám feel-good, positive, nebo happy například scéna, kde kněz ve škole brutálně šikanuje a až skoro utopí svého žáka, nebo otec co surově řeže dítě před ostatníma, případně fakt, že teenager bydlí doma, kde na sebe rodiče furt řvou, takže jeho písničky začnou obsahovat výňatky z těch hádek, jako: "tak už ty čubko vypadni" a "se na tebe můžu vysrat" a tak? Mně moc ne.