17. května 2016

The Darkness - děsivě neděsivá temnota [1/10 A.S.]

1. Jediné co je na The Darkness - novém hororu s Kevinem Baconem- opravdu strašidelné je to, že vůbec vzniknul.

2. Jak a proč někdo vytvořil tak neoriginální, neděsivý, urážlivý (a to mě přijde uřážlivý málo co) a trapný  snímek (původně nazvaný 6 Miranda Lane), s dvouma dobrejma hercema a poměrně slušným režisérem (Greg McLean, který udělal Rogue nebo Wolf Creek) je záhada.

3. U normálních hororů je často jedno, kdo je napsal, ale tohle bylo tak šablonovitý a tupě obehraný až možná okopírovaný (naprosto přesnej crossover mezi Poltergeist a Brady Bunch epizoda Tikki Caves), že mě to nedalo se nepodívat kdo to spáchal. A zase to byla skupina lidí. Shane Krause, Shayne Armstrong a režisér sám. Když se podíváte na filmografii těch scénáristů, tak je vidět, že jejich práce má značně sestupnou tendenci, a možná že za větší kvalitou scénáře k filmu Acolytes  bude ten třetí člověk, co to s nima psal.

4. Ve snímku o rodině, která po návratu z výletu do Grand Canoynu zjistí, že jim doma straší, hraje Radha MitchellKevin Bacon, dvě děti, a zcela zbytečně eště: Paul Reiser (Mad About You nebo Aliens) Matt Walsh a Jennifer Morrison. Která je ve filmu přesně jednu minutu, ve scéně co nemá žádný význam a je to velmi divný casting. Leda že by to mělo být jako callback na předchozí horor kde hráli s Kevinem Baconem?


když nevíš coby, hoď to na Indiány

5. Film nemá žádnou atmosféru a jen recykluje jeden odvařený hororový moment za druhým: od "nikam nechoď, hned sme zpátky" přes scénu ve vaně, postavy pod zvedajícíma se přikrývkama, otisky rukou na posteli, opálenou stěnu ze které se stane portál, děti zvracející podivnou tekutinu, údajně pravdivou starobylou legendu, kočku co syčí na démona, nejtypičtější hororovou půda co našli, včetně hrací skříňky a prasklé žárovky, až k hispánským exorcistkám a bandě retardů, co lezou kam nemaj, nesvítí si tam kam maj a prvnímu co zjistí, že někde straší, samozřejmě nevěří.

tyvole proč sme si na ten scénář neposvítili dřív?

6. Protože podstata toho "děsu" spočívá mimo jiné i v tom, že hlavní postavy v nově posedlém domu podléhají tomu nejhoršímu co v nich je (matka svému alkoholismu, otec hrubiánství a děvkaření, dcera anorexii, syn zálibě v démonech), je těžké mít zájem o to, aby někdo z téhle skupiny nesympatických jedinců přežil. Ale naštěstí film nedokáže vzbudit byť sebemenší záchvěv strachu ani v někom tak předposraném jako sem já. Náhodný výčet věcí co sou strašidelnější než The Darkness: Doris, Ben Affleck coby Batman, další reboot Spidermana, šance Donalda Trumpa stát se prezidentem, blížící se termín premiéry filmu Fuka v Tokyu, Mesiho nehet, nebo koberec co ma ZK v tom sklepě kde bydlí.

to je ale odfláknutě udělanej interiér pokoje náctileté

7. To co na filmu považuju za obzvlášť nepovedené je spojnice mezi démony a autismem a překvapuje mě že ve super-hyper-mega politicky korektní Americe vůbec něco takovýho mohlo vzniknout. Navíc to, že Mikey (Baconův syn, který démony domů přitáhl) je autista, značně omezuje možnost interakcí nejen s dalšíma členama rodiny, ale i mezi ním a démonama, na který většinou jen pasivně a bez výrazu zírá. Takže je to fakt odnikamdonikam vedoucí a navíc nudná postava. Které ten autismus byl přidán jen proto aby se dal v zápětí zneužít dementním prohlášením o tom že autisti sou něco jako zvířátka, která taky démony vidí. Plus neustálé omílání "je nebezpečný" a "neměli bychom s ním něco udělat" ostatních členů rodiny v situaci, kdy eště není zjevné, že za divnověci můžou démoni a ne autismus mi také nesedlo. Navíc ten kluk strašně špatně hraje. Nejen autistu ale i kluka.

mami, já už do starbucks na snídani chodit nechci

8. Co se mi na filmu nelíbilo? Předně to že mě ničím nevyděsil. Ani atmosférou, ani lekačkama. Pak ten úplně ale úplně absurdní casting. Scény s relativně známejma hercema, co neposouvali děj. Naprosto nesmyslně se chovající postavy (Paul Reiser v roli Baconova šéfa, který nejprve je prasák, pak sebestředný idiot, ale pak z ničeho nic spiritualismem políbený nápomocný a chápající šéfík?). Špatně hrající děti. Scénář, vedle kterého by tahle kupa zvratek vypadala jako Citizen Kane. Jestliže Fuka ve své recenzi na Svátek Matek píše na adresu scénáře že by ho mohla napsat průměrná umělá inteligence, tak tady by to platilo taky, s tím že by na to stačila inteligence silně podprůměrná, a z receptu na tu tvorbu scénáře dle Fuky akorát stačí vynechat to, že AI musí poslouchat nějaká žánrová omezení. Protože světe div se, ale: v tomhle posraným hororu ani nikdo nechcípne. Mno. Až mě to vlastně zklamalo. Vod toho člověk na horor nejde, no ne?

mám pocit, že mě lidi občas přehlížejí...

9. Co se mi na filmu líbilo? Modrý oči Kevina Bacona. To je ten jediný bod, který si tenhle "film" zaslouží. Protože tentokrát nemůžu udělit bod ani za to že film má začátek, prostředek a konec, protože on de fakt z prdele doprdele, má spoustu nikam nevedoucích nebo neukončených scén či sub-plotů, a schématicky ho překonají reprízy Hříchů pro Pátera Knoxe.

sakryš, neuniká karma?

10. Pro koho film je? Pro neukojené masturbátory a masturbátorky co ujíždějí na Baconovi. Pro ty, co nevědí nic o autismu a chtějí v tom stavu nadále setrvat. Pro ty, co mají předsudky ohledně mentálně postižených a chtějí si je posílit. Pro ty, co je zajímá jak se dá utratit 100 miliónů korun, aniž by vznikl dobrej film. Pro studenty famu, kteří potřebují materiál pro svou studii: "jak natočit komerčně možná úspěšný ale přitom naprosto nezajímavý a stupidní film." Pro ty, co chtějí při příštím kole hry Six Degrees of Kevin Bacon rozšířit svoje amo o 4 herce. Pro ty, co se učí pár měsíců španělsky a užijou si pocit, že už by mohli překládat hispánské vymítače ďábla (Diablos, vamos! Exitos mio casos! Returnere a Grandos Canonos!). A konečně pro ty, co je vždycky zajímalo jak by to dopadlo s jejich 4-nohým miláčkem, kdyby pokousal sousedovic děti a žili v Americe. Aneb Adios Perros.

né, já už další kremroli fakt nechci!


Žádné komentáře:

Okomentovat