15. dubna 2018

Recenze: (Cock) Blockers - další komedie z produkce Setha Rogena. Bohužel ne moc povedená. [4.3/10 A.S.]

1. Setha Rogena a jeho styl humoru mám velmi ráda. Proto, když jsem se dozvěděla, že produkoval novou "nepřístupnou" komedii Blockers, ve které navíc hraje můj další oblíbenec Ike Barinholtz (Neighbors), zaradovala jsem se.

2. A je mi velmi líto, že nemůžu říct, že by se tahle komedie pod vedením režisérky Kay Cannon nějak zvláště povedla. Byl to režijní debut, ale největší problém byl stejně scénář, nikoliv režie. Scénář napsala dvojice prakticky také debutujících scénáristů. Těmi byli bratři Brian Kehoe a Jim Kehoe, kterým se již předtím sice povedlo napsat a prodat jiný scénář na celovečerní komedii, ten se ale dosud nerealizoval. A ačkoliv základní nápad může být nosný (rodiče mající problém s tím, že jejich dcery dospívají a chtějí začít se sexuálním životem), jednotlivé scény a dialogy byly upachtěné, neuvěřitelné a postavy a jejich motivace a způsob chování tak přehnaný, že mi bylo povětšinou zatěžko se na to dívat. Blockers pro mě tak bohužel byl další film, u jehož sledování jsem se větší část filmu styděla. A byť jsem se po nemalou část filmu usmívala, smích nahlas přišel přesně jednou. Což je u komedie opravdu málo.

3. Film je o tom, jak dva rodiče dvou různých slečen zjistí, že jejich téměř osmnáctileté dcery chtějí v noci po maturitním plese začít se svým sexuálním životem. A těmi rodiči to natolik pohne, že se rozhodnou jim v tom skutečně za každou cenu zabránit. Myslím, že v kontextu Evropy a konkrétně ČR je takový postoj víceméně nepřenosný, neboť zde je sex zákonem legitimně předvídán a regulován už od 15 let věku, oproti americkým 18. Plus asi i společensky je v ČR jaksi přípustnější a běžnější, že člověk, co končí střední školu, často už nebude panna/panic.

škola plná stereotypů, stejně jako ten film

4. Ale já jsem odsud již s americkým "puritánstvím" obeznámena, takže mi ta základní myšlenka (pro určité rodiče je složité přijmout, že jejich děti mají na prahu dospělosti sexuální život) nepřipadala tak absurdní. Ale v momentě, kdy byli ti rodičové ochotní vtrhnout svým dětem v noci do hotelového pokoje, jen aby je za vlasy vytáhli z právě probíhající soulože, nebo se vecpat na jejich maturitní ples a tam přede všemi vykřikovat: "ne, zůstaň panna ještě chvíli", jsem je už nebyla schopná vnímat jako normální nebo sympatické osoby. A jelikož jiný "vtip" než "co všechno jsou tyhle šílené osoby schopny udělat pro to, aby svým ratolestem překazili první sexuální zážitek" v tom filmu vlastně nebyl, hrozně rychle se to omrzelo.

cože, moje svaly nezachrání ten scénář?

5. Ke dvojici prudérních psychopatů (John Cena, který bohužel není tak dobrý komik, aby utáhnul komickou roli, a Leslie Mann hrající posté tu samou roli neurotické úzkostné matinky) se naštěstí přidá jediná rozumná postava filmu, Ike Barinholtz aneb Hunter, rozvedený otec té třetí holky, která chce po maturiťáku ztratit panenství. Hunterovi jako jedinému dochází, že není dobré se téměř dospělým dětem natolik srát vměšovat do života, že byste jim byli ochotni překazit i první sex. Takže se Psychopata a Psychopatku snaží od té mise odradit. Bohužel neúspěšně.

přísahám, že v příštím filmu už budu hrát jinou postavu

6. Do toho sledujeme ty tři slečny, které se rozhodnou, že už chtějí začít se sexuálním životem, a následně si plánují průběh noci, připravují se na ní a dělají takové ty běžné věci, co dělají teenageři, jako že pijí alkohol, fotí se, jsou sprostí, posílají si textovky plné emotikonů, šňoří se na rande a stydí se za své rodiče. Bohužel ani jedna z těch tří teenage postav není nijak zvlášť vtipná a celý film navíc působí jako obrovská úlitba snaze o maximální diverzitu. V jednom snímku totiž máme mezi hlavními postavami: A) jeden smíšený pár běloška a černoch, B) jeden smíšený pár Indka a běloch, C) několik lidí z různých dalších minorit ať už etnických, náboženských nebo aspoň s minoritní sexuální orientací. Nejsem odpůrce diverzity, naopak ji častěji obhajuji, než kritizuji, ale tady se mi to prostě zdálo příliš tlačené.

And then you eat their flash, said Ramona

7. Snímek je vlastně sousled různých gagů a epizodních anekdot, které ale většinou jen podtrhují nesympatičnost toho ústředního páru rodičů. Které sledujeme, jak honí své děti po dálnici, sledují je přískoky v keřích, vloupávají se do domu jiných rodičů, zdemolují několik aut a ano, dojde i na náhodné mačkání cizích varlat a anální sondu. Obvykle by mne takový popisek asi spíš navnadil a ze začátku jsem skutečně byla natěšená, ale když ona ta legrace většinou tak nějak nefungovala nebo se brzo omrzela. Film: 3. Žánr: 6. Koukatelnost: 4.

peace, you psychotic piece of wackos

8. Co se mi na filmu nelíbilo? Slabší herecké výkony několika postav, dementní scénář naprosto kašlající na to, že divák by měl aspoň někomu ve filmu držet palce (což pokud si zde řekneme, že chceme fandit puberťákům, aby se jim podařilo prošukat noc, tak na to jsou tam ty postavy příliš málo a jsou příliš nudné) a hlavně že celý film byl vlastně jeden vtip na sto způsobů: jakou další překážku můžeme ještě hodit těm zoufalým rodičům do cesty, aby nestihli odtáhnout děti od sebe dřív, než se něčí penis dotkne něčí vagíny.

já se žen za volantem bojíííím!

9. Co se mi na filmu líbilo? Ike hraje za všechny a dělá, co může. Jak ten herec, tak jeho postava filmu hodně pomáhají. Jedna scéna mě opravdu rozesmála nahlas a ocenila jsem hezkou hru se slovy v situaci, kdy se rodičům povede se protlačit na nějakou studentskou party a tvrdí, že tam patří, a ti, kteří tam skutečně patří, je podezřívají z toho, že jsou policajti (oslovením Johna Ceny slovy: "you are the copiest looking motherfucker"). To se povedlo. Reference na Fast and Furious se také povedly. (spoiler: hláška slow and unfurius v narážce na styl řízení Leslie Mann mě pobavila). Miles Robbins byl sympatický zhulenec. Ve scénách, kdy John Cena nebrečí nebo se nesnaží dělat grotesku, je i on zábavný. Ale možná ze mě mluví ten příjemný pocit, který mám, když se koukám na jeho trapézové svaly. Taky si do nich chcete kousnout?

psychopat v líbivém balení, frigidní hysterka a jeden fajn chlápek

10. Pro koho film je? Pro teenagery. Pro huliče, kteří jsou zrovna pod vlivem. Pro lidi, kteří chtějí zábavný film na nenáročný večer a nezáleží jim příliš na kvalitě zábavy (což není nutně špatně, prostě některé večery takové jsou). Pro lidi, kterým se líbily třeba filmy The Night Before, A Bad Moms Christmas nebo Pitch Perfect 3, které jsou velmi podobné ve výsledku - není to špatný nápad, ale provedení se moc nepovedlo. Ale všechny zmíněné snímky mi i tak připadaly lepší než Blockers. Kteří bohužel místo šukání ratolestí kazili hlavně zábavu divákům při sledování filmu. Jehož kvalitu asi nejlépe vyjadřuje následující obrázek.

lepší už to nebude

PS: za asi nejzábavnější ohledně tohoto filmu považuju cizojazyčné překlady názvu filmu v různých zemích. Zde je u Jimmyho Kimmela popisuje Seth Rogen.