Tento stručný přehled vznikl proto, abych se pokusil vyrovnat se s určitou frustrací, kterou už nejaký čas prožívám:
Pokud vím, začalo to modelářem, který prostě násobil počet motorů a baterek tak dlouho až mu vyšlo tohle:
Jmenuje se Thomas Senkel. Pro mě první člověk, co se vznesl na technologii určenou pro modelářské hobby. To se psal rok 2011. Baterie ze sériové výroby, elektronika z obchodu pro letecké modeláře. Motory, pravda větší než běžné sériové, ale technologicky naprosto stejné s těmi co má v modýlku kdejaký usmrkanec. Pokud si dobře pamatuji, plnokrevný prototyp byl otázkou roku, maximálně dvou. Další obrovskou výhodou této koncepce jsou redundantní motory a vrtule. Podle autorů až třetina pohonů může být zničena a stroj se pořád dokáže snést hladce na zem. Srážka s ptáky a zničení některých vrtulí, shoření výkonové elektroniky nebo baterií by poprvé neznamenalo konec stroje i posádky. V dějinách letectví nenajdete žádný stroj, který by dokázal viset ve vzduchu, nepotřeboval ranvej a zároveň měl tolik nouzových záloh pro případ selhání.
Stroj, který vidíte nazvaný Volocopter VC1, je dokonale schopen letět mnohem výš a mnohem dál. Je jasné, že při prvním zkušebním letu je blbost riskovat život člověka-pilota ale ani po několika letech jsem se nedočkal žádného pokroku.