18. ledna 2016

Concussion - Diagnóza průměr [5,5/10 A.S.]

1. Drama z prostředí forenzní patologie a sportu natočil Peter Landesman. Ten samý Peter Landesman, který vytvořil vlažně přijatý snímek Parkland, napsal scénář ke Kill The Messenger, a příští rok nám dá Deep Throat Felt s Liamem Neesonem v hlavní roli. 

2. Jak a proč Landesman dostává svoje šance u filmu mi není úplně jasné. Mimo toho, že je oceňovanej novinář, a jeden z 98 členů Los Angeleské židovské komunity kteří otevřeně vyjádřili podporu JCPOA není ničím výrazný. Snímkem Concussion opět dokázal, jak umí nezajímavě zpracovat zajímavý materiál. S Willem Smithem v hlavní roli.

takhle hraju Nigerijce, čumte

16. ledna 2016

Straight Outta Compton: director´s cut - 5/10

Snímek o příběhu raperské skupiny N.W.A. se dočkal loni slušných tržeb i příznivých kritik. Teď je dokonce nominován na Oscara za původní scénář a objevil se na různých nosičích v režisérském sestřihu. Má smysl se na něj dívat, pokud neposloucháte gangsta rap, nevíte kdo je Ice Cube a Dr.Dre, nevíte nic o poměrech v černošských ghettech a ve vašich masturbačních fantaziích nefigurují urostlí a dobře vybavení Afroameričané v interracial porno scénkách?

Creed - sentimentální hák z Filadelfie [6.5/10 A.S.]

1. Filmy o Rockym patří mezi mé oblíbené. Creed je hezky natočen a celá Amerika z něj stříká. Přesto mě zas tolik neoslovil.

2. Adonis "Donnie" Johnson (Michael B. Jordan) je synem Apolla Creeda (nevíte-li kdo je Apollo Creed, nemáte tenhle článek co číst) a má z toho celoživotní trauma. 

3. Trauma se rozhodne řešit způsobem na řešení traumatů nejvhodnějším.  A to sice přizváním do svého traumatického světa člověka, který má s těma traumatama něco společného. Enter Rocky Balboa.

podivej, takhle to dělám už od roku  1976

14. ledna 2016

Tipy na oskarové nominace 2016

Tak zde sou hlavní kategorie a můj odhad na to jak bude akademie hlasovat. Tenhle rok bude extra zajímavej, protože je několik filmů, u kterých není jasné do jaké kategorie budou voliči kterého herce umisťovat, takže například: Rooney Mara (stejně jako Steve Carell) můžou figurovat v kategoriích jak pro hlavní tak pro vedlejší role a tím se rozmnělní jejich voličská základna a znehodnotí šance. A nezapomeňme na sentiment a sílu studia (Creed, Star Wars, Martian) nebo sociálně-politické tlaky (Straight Outta Compton, Carol, Sufragette) a datum uvedení (tzn. např pěkné 99 Homes možná už pro leckteré voliče zapadlo, protože není prosincové). Výpočet a zkoumání všech možných variant posloupnosti a referenční náklonnosti (přesouvání přebytkových hlasů v různých kolech sčítání) byl voser, s tím, že u několika kategorií (například supporting) je to tak roztříštěné, že místo matematiky by člověk potřeboval křišťálovou kouli. Nicméně tady je můj nejlepší odhad: (81%)



12. ledna 2016

Secret In Their Eyes - mělo tam zůstat [5/10 A.S.]

1. A máme tu další hollywoodský remake kvalitního filmu na základě dobré knihy. Pokud někdo viděl originální, Oskarem oceněný argentinský film z roku 2009 "El secreto de sus ojos", tak ať na jeho americkou předělávku rozhodně zapomene. 

2. Pro ostatní: snímek je o nedořešené vraždě z před 13 lety, nedořešené lásce z té doby, a spoustě významných a záhadných pohledů z očí do očí, nebo do kamery.

jo, takhle tupě tam zíraj furt.

3. Obsazením do tohoto snímku byli vyplejtváni: Julia Roberts, Nicole Kidman, Chiwetel Eijofor a velmi příjemné překvapení v podobě Joe Colea. Tak jak umí výše zmínění hrát, tak se hrát snažili, ale působilo to křečovitě. Až na pár scén mezi Eijoforem, Michaelem Kellym a Alfredem Molinou, kterých ale zase není dost.

Daddy's Home - na co se do kina jít nevyplatí [3/10 A.S.]

1. Film "Taťka je doma" (případně "tady je to taťkovo") je jedním z těch mála filmů u kterých se odvážím říct, že nestojí za výlet do kina. A že s tímhle výrokem já, člověk kina normálně podporujcí na max, hodně šetřím.

2. Will Ferrell a Mark Wahlberg nudí ve snímku o tom, co se stane, když se nový manžel co vyženil dvě děti a bývalý manžel/biologický otec těch samejch harantů začnou manipulativně přetahovat o svoje místo v jejich životech.



3. Režisér a o 4 scénáristy víc, než bylo třeba asi vsadili čistě na dvě věci: A) Ferrell a Wahlberg už jednou film utáhli zde a B) když scénář napíše 5 lidí, z nichž jeden psal dobrou Entourage, druhej komerčně úspěšné We Are The Millers a Hot Tub Time Machine, třetí Horrible Bosses 2, Dumb&Dumber 2, čtvrtý Tropic Thunder, M.I.B.3 a pátý (ano!!) celou řadu fajn snímků jako Anchorman, The Other Guys, nebo teď uvedený The Big Short, tak film přeci nemůže dopadnout špatně.

11. ledna 2016

Dronní sliby, letos jestě nepoletíme.

Tento stručný přehled vznikl proto, abych se pokusil vyrovnat se s určitou frustrací, kterou už nejaký čas prožívám:

Pokud vím, začalo to modelářem, který prostě násobil počet motorů a baterek tak dlouho až mu vyšlo tohle:


Jmenuje se Thomas Senkel. Pro mě první člověk, co se vznesl na technologii určenou pro modelářské hobby. To se psal rok 2011. Baterie ze sériové výroby, elektronika z obchodu pro letecké modeláře. Motory, pravda větší než běžné sériové, ale technologicky naprosto stejné s těmi co má v modýlku kdejaký usmrkanec. Pokud si dobře pamatuji, plnokrevný prototyp byl otázkou roku, maximálně dvou. Další obrovskou výhodou této koncepce jsou redundantní motory a vrtule. Podle autorů až třetina pohonů může být zničena a stroj se pořád dokáže snést hladce na zem. Srážka s ptáky a zničení některých vrtulí, shoření výkonové elektroniky nebo baterií by poprvé neznamenalo konec stroje i posádky. V dějinách letectví nenajdete žádný stroj, který by dokázal viset ve vzduchu, nepotřeboval ranvej a zároveň měl tolik nouzových záloh pro případ selhání.

Stroj, který vidíte nazvaný Volocopter VC1, je dokonale schopen letět mnohem výš a mnohem dál. Je jasné, že při prvním zkušebním letu je blbost riskovat život člověka-pilota ale ani po několika letech jsem se nedočkal žádného pokroku.