28. března 2017

Recenze: Power Rangers - není to nejhorší, ale je to jen pro děti [5/10 A.S.]

1. Saban's Power Rangers natočil, jako svůj druhý celovečerní film, režisér Dean Israelite. Jeho prvotina, Project Almanac, o skupině teenagerů cestujících časem, se mi docela líbila, kazil jí jen ten formát (found footage) vlastně.

2. Power Rangers 2017 mají dva významné problémy: A) většinu filmu se věnují tomu, jak se budoucí Power Rangers vlastně potkali a co všechno museli spolu prožít a zažít, než se z nich stali Power Rangers, tedy ochránci vesmíru, kteří morfují do různě barevných a silných super-hrdinů. B) Elizabeth Banks v roli hlavního padoucha (padoušice) jako Rita Repulsa není dostatečně zlounská, děsivá, ani repulsivní. Vlastně jí to docela i sekne. Ale bát se jí moc nedá, je spíš vtipná.

3. Dalším slabým místem je scénář obecně, protože hlavním postavám nedal dostatečně uvěřitelné osobnosti. Leader Power Rangerů je prostě nudný Mirek Dušín, Asiat je tam jen pro zábavu, autista-černoch asi pro tabulky a dvě holky, z nichž jedna je rebelka a druhá jako psychopatka (s potenciálně gay tendencemi, za což údajně v Rusku film promítají jako mládeži nepřístupný) - celý tým působí příliš ploše a jednorozměrně.  Ale to by se asi dalo překonat, kdyby se k tomu, než se z nich stanou Power Rangers, neplácali tak dlouho!

4. Za scénářem stojí skupina asi sedmdesáti sedmi osob, z nichž má cenu jmenovat jen Johna Gatinse, který napsal povedený Zemeckisův film Flight. Scénář se tentokrát nestal nesourodou mozaikou různých smyslů pro humor a vzájemně nepasujících zápletek, jak to občas u těch skupinových děl bývá, ale prostě se rozplizl do jakéhosi homogenního amarounu, který má už po expirační lhůtě a proto se nepřetvoří v to, co by divák doufal.

no, you are a copycat!

5. Příběh sestává z toho, jak se Mirek Dušín dostane do "detention" (je za trest odsouzen k tomu být ve škole i po škole), tam potká autistu a rebelku a chvilku to vypadá, že budou imitovat část Breakfast Clubu (kdo neviděl, ať napraví), pak se za podivných okolností potkají ještě  s Asiatem, co o sobě rád říká, že je psycho, a holku, co se tak chová, a společně objeví řadu nepozemsky vypadajících předmětů a potkají sympatického malého robota Alphu 5 (kterého mluví Bill Hader a společně s Bryanem Cranstonem coby Zordonem představují to nejlepší, co na filmu je) a ten je chce rekrutovat na ochranu vesmíru.

taková normální sebranka

6.  Po Bryanu Cranstonovi, který ve frančíse Power Rangers nefiguruje jako herec poprvé, se dokonce jmenuje i jedna z dětských postav - Blue, Billy Cranston. Vede to k vtipné situaci ve snímku, kdy se Blue Zordonovi představuje. Během filmu zazní asi 4 povedené vtipy (ten nejlepší už je v traileru), takže většinu z těch 2 hodin na plátně budete sledovat nudné teenagery, kteří se chovají jako nudní teenageři, a doufat v to, že se co nejrychleji zmorfují do zábavných Power Rangerů.

viděli jste někdy červenější dolar?

7.  Původní verzi scénáře napsal Max Landis, ale ta se nakonec nepoužila, což je škoda, určitě by to dopadlo lépe. Kdo má chuť na lepší sci-fi s teenagery, co získají superschopnosti, ať se podívá na Landisovu Chronicle. Pokud jako diváci vydržíte sledovat tu nudu hodinu a půl v naději, že až se teenageři dostatečně poškorpí, vyplakají, vyvztekají a vytrénují, že se odehraje nějaká solidní akce, tak si nedělejte naději na nic, co jste už neviděli jinde. Závěrečná bitva je sice pěkná, ale ničím neoslní.  Zajímavý je jazyk, kterým mluví Alpha 5, Zordan a Rita. Na ten byl najat speciální lingvista, který ho vytvořil, a ačkoliv to zní jako mutace afrikánštiny s klingonštinou, filmu to přidá. A kór když jím mluví Elizabeth Banks, které to jde asi nejlépe. Film: 5. Žánr: 6. Koukatelnost: 4.

co-al-me-al-to-al-ma-al-ma-la-ba-al-by-al!

8. Co se mi na filmu nelíbilo? Žádný z těch teenagerů mě nezaujal, nebavil, nepřitahoval, nedojímal, nic. Prostě nula emocí. Takže když tam někdo má problémy nebo dokonce umře, je to divákovi jedno. To je blbý, že jo. Scénář byl rozplizlý a pomalý. Příliš dlouho se strávilo na představování postav a odhalování jejich problémů z rodiny, ze školy nebo při tréninku. Divák chtěl hlavně morfin taaajm!

Stephan, is that you, buddy?

9. Co se mi na filmu líbilo? Alpha 5. Triky s vodou. Všechny vodní záběry vlastně byly dobré.  Red (Dacre Montgomery) vypadal v některých záběrech jako Zac Efron a to se počítá. Bryan Cranston je dobrý všude. A místy tam byla dobrá hudba, pěkně to vypadalo.
žádnej perník už nemám, sorry

10. Pro koho film je? Pro fanoušky filmů a seriálů o Power Rangers. Film je respektuje a háže mnoho odkazů a vtipů na předešlé díly. Film je dále pro malé děti. Ideálně kolem těch 13 let. Starší děti už by nebyly spokojeny s akcí, dospělým tam bude chybět sex, drogy, vtip nebo násilí. Pro koho film ale určitě není? spoiler: pro fanoušky Bryana Cranstona, jelikož ten zhebne v prvních 40 sekundách filmu!!!!! A to mě teda dost nasralo.

tyvoe ten Trump si dal na tý zdi záležet!